Alla inlägg den 25 september 2014

Av malin carlsson - 25 september 2014 15:22

hej!

Idag är första inlägget, så jag tänkte berätta lite om mig själv. Jag är 22 år gammal, jobbar i äldrevården just nu, men pluggar upp betyg för att komma in på sjuksköterskeprogrammet. Så jag läser upp en vårdkurs och läser engelska 7. Jag har diagnoserad IBS och hudsjukdomen hidradenitis supprativa. Ibs innebär irriterad tarm, som innebär många toalettbesök, svullen mage och kramper i magen. För övrigt undersöker läkarna om det är något annat som orsakar mina problem.
Hidradenitis supprativa är en hudsjukdom som orsakar öppna sår och bulor som gör väldigt ont och inte försvinner. Var faktiskt hos läkaren igår och de sa att jag ska få en antibiotika kur på 6 månader samtidigt som jag ska få en väldigt stark medicin som ska göra sjukdomen lättare att leva med (om den hjälper). Då jag kommer få leva med sjukdomen resten av mitt liv. Men antibiotikakurer känner jag av redan nu, är jättetrött och mår illa som tusan.. :/

Nu blev det inte så kortfattat som förväntat... Haha. Men nu vet ni lite mer om mig och jag kommer att blogga om vardagliga händelser och om hur det är att leva med hidradenitis. Snart ska jag iväg till jobbet och jobba kvällen, sen heldag med jobb imorgon! Sen tar jag helg! :)

/ Malin

Av malin carlsson - 25 september 2014 15:21

hej!

Idag är första inlägget, så jag tänkte berätta lite om mig själv. Jag är 22 år gammal, jobbar i äldrevården just nu, men pluggar upp betyg för att komma in på sjuksköterskeprogrammet. Så jag läser upp en vårdkurs och läser engelska 7. Jag har diagnoserad IBS och hudsjukdomen hidradenitis supprativa. Ibs innebär irriterad tarm, som innebär många toalettbesök, svullen mage och kramper i magen. För övrigt undersöker läkarna om det är något annat som orsakar mina problem.
Hidradenitis supprativa är en hudsjukdom som orsakar öppna sår och bulor som gör väldigt ont och inte försvinner. Var faktiskt hos läkaren igår och de sa att jag ska få en antibiotika kur på 6 månader samtidigt som jag ska få en väldigt stark medicin som ska göra sjukdomen lättare att leva med (om den hjälper). Då jag kommer få leva med sjukdomen resten av mitt liv. Men antibiotikakurer känner jag av redan nu, är jättetrött och mår illa som tusan.. :/

Nu blev det inte så kortfattat som förväntat... Haha. Men nu vet ni lite mer om mig och jag kommer att blogga om vardagliga händelser och om hur det är att leva med hidradenitis. Snart ska jag iväg till jobbet och jobba kvällen, sen heldag med jobb imorgon! Sen tar jag helg! :)

/ Malin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards